Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Potęga subsydiów

05 stycznia 2011 | Samoloty i ludzie | Robert Przybylski

Podczas kursów zorganizowanych w Warszawie w 1917 roku przez Polskie Towarzystwo Żeglugi Napowietrznej inż. Zygmunt Dekler zakończył jeden z wykładów słowami: „Może bliska jest chwila, kiedy szwajcar na dworcu lotniczym w Warszawie donośnym głosem oznajmi: sterowiec do Berlina, Paryża, Londynu, Rzymu i Konstantynopola odleci za 5 minut? Kto wie? Przy tak szybkim rozwoju lotnictwa może tej ciekawej chwili dożyjemy wkrótce”.

Lotnictwo pasażerskie w Polsce rozwijało się od 1921 r. Powstanie LOT w 1928 r. było momentem przełomowym. W latach 1928 – 1938 długość obsługiwanych tras wzrosła dwukrotnie do ponad 6,3 tys. km, a połączenia międzynarodowe wydłużyły się w tym okresie siedmiokrotnie, do 4,4 tys. km. Przewozy pasażerów i ładunków wzrosły pięciokrotnie, do 35,4 tys. osób i tysiąca ton w 1938 roku.

Narodowy przewoźnik obniżył w kryzysie ceny przelotów w obie strony do poziomu biletu kolejowego drugiej klasy. Od grudnia 1934 roku lot z Warszawy do Lwowa i z powrotem kosztował 67,5 zł, do Krakowa 52,5 zł, do Poznania...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8819

Spis treści
Zamów abonament