Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wyzwanie dla koncernów

16 września 1996 | Ekonomia | DW

Lokalny menedżer i produkt, międzynarodowa kariera

Wyzwanie dla koncernów

Hellmans sprzedając i produkując swój majonez na polskim rynku, uważał za stosowne dopasować produkt do polskich upodobań i wprowadził oprócz zwykłego, tradycyjnego majonezu, także Majonez Babuni. Szwajcarski koncern Nestle całe know how zdobyte przy produkcji maleńkiego wafelka Kit Kat włożył w produkowany w Polsce wafelek Princessa. Barbara Kux, szefowa holdnigu Nestle na Polskę, twierdzi, że niektóre produkty polskie są lepsze od szwajcarskich. Na poparcie swoich słów rozwija kostkę bulionu i wącha, zachwycając się jej zapachem. -- Winiary są marką, w którą będziemy w Polsce inwestować -- mówi. Tak samo zresztą -- w Goplanę.

Nie jest to tylko wynik badań gustów Polaków, którzy -- jak się okazało -- są przywiązani do polskich nazw i czasami nawet histerycznie reagują na wyzbywanie się polskości w nazewnictwie. Jednak producenci proszków do prania, wprowadzając wyroby o znanych na świecie markach, pozostawili także i te, które dobrze sprzedawały się wcześniej. Tyle że wyroby te uzyskały wsparcie całego koncernowego know how, także w marketingu i reklamie. Wystarczy tutaj wspomnieć o ogromnym sukcesie proszku Pollena, między innymi dzięki udanym reklamom telewizyjnym.

Kiedy indziej firmy decydują się na wprowadzenie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 861

Spis treści
Zamów abonament