Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wyposażenia domowego biura wcale nie trzeba kupować

30 października 2012 | Vademecum kadry i płace | Agnieszka Smolarczyk

W firmie prowadzonej w domu można wykorzystać meble i sprzęt, które wcześniej służyły do celów prywatnych

Regał, biurko czy szafka, a nawet komputer lub telefon, które stanowią naszą własność, są środkami trwałymi, jeśli są kompletne i zdatne do użytku, a ich przewidywany okres używania w działalności gospodarczej wynosi więcej niż rok. Takie środki trwałe powinniśmy ująć w ewidencji środków trwałych.

Wydatki, jakie ponieśliśmy na ich zakup, możemy oczywiście rozliczyć. Nieważne, że wymienione środki trwałe wcześniej służyły do celów prywatnych. Wydatki, jakie ponieśliśmy w związku z ich zakupem, mogą być kosztem podatkowym poprzez odpisy amortyzacyjne.

Decyduje wartość początkowa Jeśli wartość początkowa środków trwałych nie przekracza 3500 zł, możliwa jest jednorazowa amortyzacja, czyli zaliczenie poniesionego wydatku w ciężar kosztów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9374

Wydanie: 9374

Spis treści
Zamów abonament