Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Działanie marketingowe jest reklamą, gdy trafia do końcowego odbiorcy

09 listopada 2012 | Prawo i praktyka | Marcin K. Wiśniewski

Przychód osiągnięty z tytułu otrzymania świadczeń związanych z promocją i reklamą podatnika nie będzie korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych, nawet jeżeli wartość świadczeń nie przekroczy 200 zł

Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Warszawie z 25 września 2012 r. (IPPB2/415-638/12-2/MK).

Podatnik świadczy usługi polegające na reklamie i promocji farmaceutyków w środowisku medycznym i środowisku farmaceutów. Organizuje i przeprowadza akcje marketingowe, których celem jest zapoznanie osób działających w służbie zdrowia oraz farmaceutów z właściwościami towarów. Akcje te mogą przybierać formę konkursów, w tym także niezawierających elementu losowego. Zależnie od charakteru danej akcji, drobne nagrody mogą być wydawane wszystkim uczestnikom, którzy wypełnią określone warunki (np. przekażą we właściwym czasie ankietę), bądź tylko takim, którzy znajdą się np. w pierwszej dziesiątce uczestników.

Zdaniem podatnika, w przypadku tych akcji marketingowych znajdzie zastosowanie zwolnienie z art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o PIT. Jeżeli wartość nagród przekroczy kwotę 200 zł, a akcja nie będzie miała charakteru konkursu,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9382

Wydanie: 9382

Spis treści
Zamów abonament