Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przedsiębiorca powinien poznać granice przekazu handlowego

16 stycznia 2013 | Prawo i praktyka | Katarzyna Dudziak
Katarzyna Dudziak starszy prawnik  A&RT Rynkowska, Kosieradzki,  Piekarz S.K.A.
źródło: Rzeczpospolita
Katarzyna Dudziak starszy prawnik A&RT Rynkowska, Kosieradzki, Piekarz S.K.A.

Lokowanie produktu jest dodatkowym kanałem dostępu do konsumentów dla reklamodawców i agencji marketingowych. Może to być jednak także pole do nadużyć i manipulacji.

Wraz z nowelizacją ustawy o radiofonii i telewizji z 23 marca 2011 r. (DzU nr 7, poz. 34 ze zm.) ustawodawca wprowadził definicję lokowania produktu jako przekazu handlowego polegającego na przedstawieniu lub nawiązywaniu do towaru, usługi lub ich znaku towarowego w taki sposób, że stanowią one element samej audycji w zamian za opłatę lub podobne wynagrodzenie, a także w postaci nieodpłatnego udostępnienia towaru lub usług. Wraz z wprowadzeniem definicji lokowania produktu do prawa polskiego pojawił się znaczny problem.

Wymieniona definicja została bowiem wprost przepisana z dyrektywy unijnej 2010/13/UE uchwalonej 10 marca 2010 r. Od tego czasu rynek reklamowy rozwinął się tak bardzo, że unijna, a tym samym polska regulacja stała się zbyt wąska. Rynek reklamowy dawno przestał ograniczać się do radia i telewizji, a zaczął inwestować w masową rozrywkę daleko odbiegającą od standardowej reklamy.

Bannery na stadionie

Jedną z bardziej dochodowych form lokowania produktu jest product placement (ang. lokowanie produktu) w sporcie. Nie ogranicza się ono jedynie do pokazywania bannerów przy relacjach sportowych, ale wpływa na całość prezentowanego sportu. Oprócz znaków identyfikujących product placerów na ubraniach sportowców należy zwrócić uwagę również na oznakowanie sprzętów, których używają, a nawet przedmiotów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9437

Wydanie: 9437

Spis treści

Życie Warszawy

Zamów abonament