Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W reklamie nadchodzi lepszy czas

11 lutego 2013 | Ekonomia | Magdalena Lemańska
autor zdjęcia: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa

Wierzę, że w drugiej połowie roku rynek reklamy telewizyjnej 
nie będzie już w Polsce spadał – mówi w rozmowie 
z Magdaleną Lemańską prezes Grupy TVN, Markus Tellenbach.

Rz: Jak zapowiada się ten rok? Znów będziecie musieli ciąć koszty?

Markus Tellenbach: Czwarty kwartał ubiegłego roku zamknął się słabo i w nowy rok weszliśmy z przekonaniem, że ta sytuacja się utrzyma. Ale styczeń i luty pozytywnie zaskoczyły nas dużym popytem na reklamy telewizyjne. Zainteresowanie było tak duże, że wyprzedaliśmy cały czas reklamowy. Jest za wcześnie, by mówić, że mamy do czynienia z odbudową rynku, ale z całą pewnością jest on w lepszej kondycji niż w IV kwartale. W związku z tym wierzymy, że jest sens zacząć sezon wiosenny w TVN już 23 lutego i jesteśmy optymistami. Wierzymy, że także w sezonie telewizyjnym będzie wysoki popyt na nasze reklamy.

Styczniowa wyprzedaż reklam nie była wyłącznie skutkiem bardzo niskich cen?

To prawda, były niższe, ale to dlatego, że to tradycyjnie słabszy sezon. A to, że w takim sezonie udało nam się wyprzedać wszystko, także coś pokazuje. Nawet przy niskich cenach może nie udawać się wyprzedać wszystkiego, gdy nie ma popytu.

Domy mediowe wróżą, że w tym roku rynek reklamy się skurczy. Też pan tak uważa?

Gdybym to ja wiedział...

Na konferencji wynikowej TVN będzie pan musiał coś na ten temat powiedzieć.

Tak, ale wtedy będę już wiedział, jak wyglądają zlecenia na marzec. Na podstawie bieżącej sytuacji mogę powiedzieć, że...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9459

Wydanie: 9459

Spis treści
Zamów abonament