Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rozwój samolotów ultralekkich

19 lutego 2013 | Prawo | Łukasz Kuligowski

Bezzałogowy statek powietrzny o masie do 25 kg będzie traktowany jak model latający.

Samoloty ultralekkie nie będą musiały być napędzane przez konwencjonalne śmigło i silnik tlenkowy. Taki wymóg zostanie wykreślony z załącznika do rozporządzenia w sprawie wyłączenia zastosowania niektórych przepisów ustawy – Prawo lotnicze do niektórych rodzajów statków powietrznych oraz określenia warunków i wymagań dotyczących używania tych statków.

Zmianę tę przewiduje projekt rozporządzenia opracowanego w Ministerstwie Transportu. Zdaniem autorów, usunięcie wymogu co do konkretnych silników w takich małych samolotach ma przyczynić się do rozwoju tego typu statków powietrznych.

Projekt określa też, że niektóre przepisy prawa lotniczego nie będą miały zastosowania nie tylko do modeli latających czy latawców, ale także do bezzałogowych samolotów o masie do 25 kg. Taki lekki samolot bezzałogowy nie będzie więc musiał mieć takich samych urządzeń umożliwiających lot, nawigację i łączność jak załogowe samoloty.

etap legislacyjny: konsultacje społeczne

 

Wydanie: 9466

Wydanie: 9466

Spis treści
Zamów abonament