Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Światowi armatorzy toną

12 marca 2013 | Ekonomia | Michał Stankiewicz
Statek Polskiej Żeglugi Morskiej „Ziemia Cieszyńska”
autor zdjęcia: Dariusz Gorajski
źródło: Rzeczpospolita
Statek Polskiej Żeglugi Morskiej „Ziemia Cieszyńska”

Polska Żegluga Morska zaciska pasa i przygotowuje się na kolejny zły rok.

Po fali bankructw m.in. amerykańskiego General Maritime czy brytyjskiego Stephenson Clarke Shipping w kolejce są następni. W branży morskiej panuje przekonanie, że to największy kryzys żeglugi od II wojny światowej.

– Pogrążone w kryzysie gospodarki zamawiają mniej surowców, a w tym samym czasie przybyło statków zamawianych jeszcze w latach 2006–2008 – wyjaśnia główne powody zapaści Krzysztof Gogol, analityk i doradca dyrektora Polskiej Żeglugi Morskiej. – Nadpodaż tonażu dotyczy zwłaszcza największych grup statków – dodaje.

Indeks w dół

O sytuacji na rynkach frachtowych świadczą indeksy i stawki frachtowe. W Polskiej Żegludze Morskiej, która specjalizuje się w masowcach, najuważniej przyglądają się Baltic Dry Indeks. To indeks opłacalności przewozów towarów masowych jak węgiel czy ruda żelaza. W 2011 roku...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Wykup dostęp do pełnego Archiwum na 120 minut.

wyślij SMS o treści RP.ARCHIWUM na 7936
(koszt: 9 zł + VAT)

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 9484

Wydanie: 9484

Spis treści

Wyślij SMS o treści

RP.ARCHIWUM na 7936

i wykup dostęp do pełnego Archiwum
na 120 minut (koszt: 9zł + VAT)

lub

Zamów abonament