Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Brak przelewu, mimo wykonywania pracy

22 marca 2013 | Poradnik Prawny: Jak wydostać pieniądze z OFE | Bartosz Marczuk

- Klient OFE otrzymał informację o składkach ze swojego funduszu za poprzedni rok i zauważył, że na jego koncie nie ma pieniędzy za okres czerwiec – sierpień 2012 roku. Ponadto składka za wrzesień była niższa od pozostałych miesięcy, mimo, że zarabiał przez cały rok podobne kwoty, a w okresie październik – grudzień w ogóle nie ma przelewu. Ubezpieczony pyta, czy powinien w tej sytuacji składać reklamację do ZUS

Ubezpieczony, zanim złoży reklamację, powinien sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze – czy w okresie czerwiec – sierpień nie przebywał na przykład na zwolnieniu lekarskim lub urlopie bezpłatnym. Jeśli tak było, to nie powinien mieć powodu do niepokoju. Za ten okres jego pracodawca ani żaden inny podmiot nie ma obowiązku odprowadzania składek emerytalnych do ZUS. W związku z tym nic nie pojawi się też na jego koncie głównym w ZUS oraz w funduszu emerytalnym. Podobnie dzieje się z kontem i subkontem w ZUS.

Jeśli chodzi o okres wrzesień – grudzień, to ubezpieczony powinien sprawdzić w firmie, czy w listopadzie nie przekroczył tzw. 30-krotności. Jeśli przychód pracownika w danym roku kalendarzowym przekracza 30 średnich pensji, to składki na emeryturę i rentę powyżej tego pułapu nie są już odprowadzane.

 

 

Wydanie: 9493

Wydanie: 9493

Spis treści
Zamów abonament