Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wódka coraz mniej popularna nad Wisłą

29 lipca 2013 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Pierwsza połowa 2013 r. była słaba dla branży
źródło: Rzeczpospolita
Pierwsza połowa 2013 r. była słaba dla branży

Polacy ograniczyli zakupy czystej. Słabnie też popyt na smakowe trunki.

Niemal 4,8 mld zł przeznaczyli Polacy na wódkę w pierwszej połowie 2013 roku – wynika z danych firmy badawczej Nielsen. W tym samym czasie rok wcześniej nasze wydatki były o około 200 mln zł wyższe. Sprzedaż, liczona w litrach, zmalała w tym czasie o blisko 5 proc.

Zaskoczeniem nie jest mniejszy popyt na wódkę czystą. Ta bowiem już od dłuższego czasu traci udziały w rynku mocnych alkoholi.   Jednak w pierwszych sześciu miesiącach tego roku o nieco ponad 1 proc. niższa niż rok wcześniej była także sprzedaż wódek smakowych. Jeszcze w pierwszym kwartale 2013 r. ich sprzedaż zwiększyła się o 1 proc.

Branża mniejszą sprzedaż wódek smakowych w drugim kwartale tego roku tłumaczy m.in. wysoką bazą sprzed roku. Popyt na nie był...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9599

Wydanie: 9599

Spis treści
Zamów abonament