Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ofensywa smakowych wódek

05 września 2013 | Ekonomia | Beata Drewnowska
źródło: materiały prasowe

Guillaume Girard-Reydet. W 2013 roku Polacy kupią mniej czystej niż przed rokiem.

Rz: Pierwsza połowa 2013 roku nie była udana na polskim rynku wódki. Jej sprzedaż spadła o kilka procent. Na ile na trudną sytuację w branży wpływ miało wyhamowanie tempa rozwoju polskiej gospodarki?

Guillaume Girard-Reydet: W porównaniu z innymi krajami kondycja polskiej gospodarki jest stosunkowa dobra. Być może jej lekkie pogorszenie sprawia, że ostrożniej kupujemy drogie produkty. Jednak głównym powodem trudności, z jakimi musi zmierzyć się branża, jest fakt, że rynek wódki jest dojrzały i nasycony. Polska jest jednym z niewielu krajów na świecie, gdzie ponad 90 proc. sprzedaży napojów spirytusowych przypada na jeden produkt, którym w tym wypadku jest wódka. Tymczasem preferencje konsumentów się zmieniają, są otwarci na nowości i chcą próbować innych produktów, co przekłada się na rosnący popyt na wina czy whisky w Polsce.

Polska wyjdzie obronną ręką z kryzysu?

Jestem spokojny o polską gospodarkę. Jej podstawy, w porównaniu z wieloma gospodarkami europejskimi, są zdrowe. Dług publiczny jest pod...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9631

Wydanie: 9631

Spis treści
Zamów abonament