Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ofelia umiera już w pierwszej scenie

07 października 2013 | Kultura | Jacek Marczyński
Aleksandra Liaszenko (Ofelia) i  Siergiej Popow (Hamlet) w spektaklu Polskiego Baletu Narodowego
autor zdjęcia: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa
Aleksandra Liaszenko (Ofelia) i Siergiej Popow (Hamlet) w spektaklu Polskiego Baletu Narodowego

W baletowym „Hamlecie” Jacek Tyski traktuje Szekspira z szacunkiem. Szkoda, że mniej daje od siebie - pisze Jacek Marczyński.

Każdy debiut na scenie narodowej jest wydarzeniem, pojawienie się zaś młodego choreografa w warszawskim Teatrze Wielkim przez dziesięciolecia było wręcz niemożliwe. Odkąd jednak Krzysztof Pastor przekształcił tu zespół w Polski Balet Narodowy, sytuacja zaczyna się zmieniać. Wciąż jednak duży spektakl firmowany przez młodego autora jest w Operze Narodowej czymś wyjątkowym.

Szansę taką dostał teraz Jacek Tyski, wciąż aktywny jako tancerz warszawskiego zespołu, ponadto z doświadczeniami wcześniej zdobytymi też w Niemczech czy Hiszpanii. Od kilku lat stara się jednak zaistnieć również...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9658

Wydanie: 9658

Spis treści

Ekonomia

Zamów abonament