Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nazwisko stoi za czy przed marką

07 października 2013 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Pokaz kolekcji Marca Jacobsa Wiosna 2014 w Nowym Jorku
źródło: AP
Pokaz kolekcji Marca Jacobsa Wiosna 2014 w Nowym Jorku
John Galiano podczas pokazu ostatniej jego kolekcji dla Diora
źródło: AFP
John Galiano podczas pokazu ostatniej jego kolekcji dla Diora

Zmiana głównego projektanta dla marki modowej może oznaczać poważne tarapaty albo... złapanie wiatru w żagle.

Zmiany na stanowiskach głównych projektantów (czasami zwanych dyrektorami kreatywnymi) topowych marek zawsze są szeroko komentowane na całym świecie. A właśnie w ostatnim czasie co najmniej kilku z nich zmienia miejsce pracy nawet po kilkunastu latach stażu.

Największym zaskoczeniem jest decyzja Marca Jacobsa, który przez 16 lat odpowiadał za kolekcje Louis Vuitton. I to mimo że była zapowiadana.

Własne plany

Powodem, według nieoficjalnych źródeł, mają być plany oferty publicznej firmy Jacobsa, przez którą sprzedaje główną linię Marc Jacobs i pozycjonowaną nieco niżej Marc by Marc Jacobs. Firmę założył w 1984 r. na długo przed współpracą z LV. Według agencji Bloomberg debiut firmy możliwy jest za dwa, trzy lata, jednak projektant już chce się skupić na kolekcjach sprzedawanych pod własnym nazwiskiem.

Jego firma ma sprzedaż na poziomie ok. 1 mld dol. Czyżby Jacobs chciał powtórzyć sukces Michaela Korsa? Jego firma ma podobne obroty, ale spółka Kors wyceniana jest przez rynek aż na ponad 15 mld dol.

– Ten ruch pozwoli na wzrost wartości marki projektanta, ale i wpuszczenie nowych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9658

Wydanie: 9658

Spis treści

Ekonomia

Zamów abonament