Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Promocja towarów często bez VAT

15 listopada 2013 | Dobra Firma | Mateusz Majewski Mateusz Maj

Krótko i na temat dla „Rzeczpospolitej” | Aleksandra Plichta
ekspert podatkowy 
z Accreo

Jak producent powinien rozliczyć propagowanie swoich towarów na ulotkach i w przekazywanych klientom drukowanych materiałach z jego logo?

Aleksandra Plichta: Ustawa o VAT zasadniczo zrównuje nieodpłatne przekazania z odpłatną dostawą, np. sprzedażą. Jeśli przedsiębiorca odlicza podatek przy nabyciu lub produkcji towaru, powinien opodatkować jego zbycie. Przepisy przewidują jednak wyjątki, o których warto pamiętać.

Do końca marca 2013 r. ustawa o VAT przesądzała wprost, że nie jest opodatkowane przekazanie drukowanych materiałów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9690

Wydanie: 9690

Spis treści
Zamów abonament