Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pogotowie handlowe

17 kwietnia 2014 | Dobra Firma

Możliwa jest reklamacja bez paragonu

  • Czy muszę przyjąć reklamację, jeśli klient nie ma paragonu? Prowadzę sklep obuwniczy i klientka przyniosła rozpruty but, ale nie przedstawiła paragonu fiskalnego. Skąd mam wiedzieć, że te buty kupiła właśnie w moim sklepie?

Zasady składania reklamacji w przypadkach, gdy osoba fizyczna nabywa od profesjonalnego sprzedawcy rzecz ruchomą w celu, który nie jest związany z jej działalnością gospodarcza lub zawodową, uregulowane są w ustawie z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU nr 141, poz. 1176 ze zm.). Z art. 10 ww. ustawy wynika, że sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Klient traci uprawnienie reklamacyjne, jeśli nie zawiadomi sprzedawcy o wykrytej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9817

Wydanie: 9817

Spis treści
Zamów abonament