Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wirtualna Polska liczy na reklamowe nisze

17 kwietnia 2015 | Ekonomia

Zdaniem analityków Wirtualna Polska Holding nie powinna obawiać się uzależnienia od rynku reklamy.

WPH jest na etapie przyjmowania zapisów od inwestorów indywidualnych. Najpóźniej 24 kwietnia poda cenę akcji (maksymalnej spodziewa się na poziomie 37 zł), a ok. 8 maja chciałaby zadebiutować na GPW.

Oferta WPH może być zdaniem analityków ciekawą opcją dla inwestorów, bo jest rzadką ostatnio na GPW możliwością zainwestowania w spółkę mediową. Działające w tym sektorze firmy (jak TVN czy Agora) gros przychodów pozyskują jednak z wrażliwego na makroekonomiczne wahania rynku reklamy. Historia wielokrotnie już pokazała, że firmy bardzo szybko reagują cięciami budżetów reklamowych, w przypadku gdy pogarsza się gospodarcza sytuacja w kraju czy regionie.

W ubiegłym roku rynek reklamy internetowej wzrósł według organizacji IAB Polska tylko o 7,2 proc. (do 2,6 mld zł). Poszczególne obszary reklamy graficznej, w których chce się rozwijać WPH, rosną jednak bardzo szybko – w tym m.in. reklama wideo. —ele

Czytaj więcej w „Parkiecie"

Wydanie: 10118

Wydanie: 10118

Spis treści
Zamów abonament