Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przechytrzyć biuro

11 sierpnia 2015 | Prawo
Agnieszka Lisak
źródło: materiały prasowe
Agnieszka Lisak

turystyka | Nieprawidłowości dotyczące wypoczynku warto zgłosić już w trakcie pobytu, e-mailem. Reklamacja wysłana tradycyjną pocztą może dotrzeć po terminie.

AGNIESZKA LISAK

Za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych odpowiada organizator wycieczki (na podstawie art. 11a ust. 1 ustawy o usługach turystycznych).

Przepis ten, zdaniem Sądu Najwyższego (III CZP 79/10), należy stosować nie tylko do szkód o charakterze majątkowym (tj. strat finansowych), ale także do roszczeń o szkody niemajątkowe z tytułu zmarnowanego urlopu.

Gdy biuro podróży nienależycie wykonuje swoje obowiązki (np. kwateruje w podrzędnym hotelu czy brudnym pokoju), nie powstaje zazwyczaj szkoda finansowa, ale uszczerbek o charakterze niemajątkowym w postaci braku możliwości czerpania przyjemności z wakacji. Uszczerbek taki pozostaje najczęściej jedynie w sferze wrażeń i uczuć.

Pieniądze za brak komfortu

Wykładnia Sądu Najwyższego otwiera drogę do tego, by turysta, który np. przez trzy z siedmiu dni był zakwaterowany w gorszym hotelu, mógł dochodzić czegoś więcej niż zwrotu ceny wycieczki...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10215

Wydanie: 10215

Spis treści
Zamów abonament