Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Spolegliwa firma nie rozliczy kosztów

27 czerwca 2016 | Prawo | Przemysław Wojtasik

Przedsiębiorca, który dobrowolnie uwzględnia reklamacje klientów, może mieć problemy z fiskusem.

Pójście kontrahentowi na rękę nie zawsze popłaca. Takie wnioski można wyciągnąć z wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi.

Spór z fiskusem zaczął się od wniosku o interpretację spółki z o.o. Rozpatruje ona często reklamacje klientów w sprawie wadliwych produktów. Także gdy nie była ich bezpośrednim sprzedawcą.

Zdarza się, że nie ma podstaw do uwzględnienia reklamacji, np. wyniki badań laboratoryjnych wykluczają wady towarów. Czasami też badania nie dają jednoznacznych wyników. Spółka załatwia takie sprawy polubownie, wypłacając klientom rekompensaty.

Czy można je zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? Spółka twierdzi, że tak, ponieważ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10481

Wydanie: 10481

Spis treści
Zamów abonament