Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Największy program w Unii

26 października 2016 | Ekonomia
Program „Infrastruktura i środowisko 2014–2020” odpowiada na nowe wyzwania związane m.in. z transportem kolejowym, gospodarką niskoemisyjną i adaptacją do zmian klimatu.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Program „Infrastruktura i środowisko 2014–2020” odpowiada na nowe wyzwania związane m.in. z transportem kolejowym, gospodarką niskoemisyjną i adaptacją do zmian klimatu.
To plus, że w programie  są pieniądze na zwiększenie odporności na klęski żywiołowe i adaptację  do zmian klimatu, gdyż problemy z tym związane będą się nasilać, szczególnie w dużych aglomeracjach. Janusz Mikuła, Politechnika Krakowska, były wiceminister rozwoju regionalnego.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
To plus, że w programie są pieniądze na zwiększenie odporności na klęski żywiołowe i adaptację do zmian klimatu, gdyż problemy z tym związane będą się nasilać, szczególnie w dużych aglomeracjach. Janusz Mikuła, Politechnika Krakowska, były wiceminister rozwoju regionalnego.
Zakładamy sprawne wydanie środków unijnych. Skupiamy się na domykaniu ciągów komunikacyjnych. W okresie 2014–2020 chcemy skończyć podstawową sieć dróg i autostrad. Monika Milwicz, wicedyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Zakładamy sprawne wydanie środków unijnych. Skupiamy się na domykaniu ciągów komunikacyjnych. W okresie 2014–2020 chcemy skończyć podstawową sieć dróg i autostrad. Monika Milwicz, wicedyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
„Infrastruktura i środowisko 2014–2020” to największy program operacyjny realizowany w bieżącej perspektywie finansowej  w całej Unii Europejskiej.  Aż 27,4 mld euro z polityki spójności trafi do Polski poprzez ten program. Witold Słowik. wiceminister rozwoju.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
„Infrastruktura i środowisko 2014–2020” to największy program operacyjny realizowany w bieżącej perspektywie finansowej w całej Unii Europejskiej. Aż 27,4 mld euro z polityki spójności trafi do Polski poprzez ten program. Witold Słowik. wiceminister rozwoju.
Planujemy, że łączna wartość warszawskich projektów finansowanych ze wszystkich sektorów programu „Infrastruktura  i środowisko 2014–2020” osiągnie pułap 10–12 mld zł. Maciej Fijałkowski, dyrektor Biura Funduszy Europejskich i Polityki Rozwoju w Urzędzie m.st. Warszawy.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Planujemy, że łączna wartość warszawskich projektów finansowanych ze wszystkich sektorów programu „Infrastruktura i środowisko 2014–2020” osiągnie pułap 10–12 mld zł. Maciej Fijałkowski, dyrektor Biura Funduszy Europejskich i Polityki Rozwoju w Urzędzie m.st. Warszawy.
Energetyka to główny obszar w ramach programu,  z którego po pieniądze mogą sięgnąć przedsiębiorcy. Będą to środki trudne do wydania, choć z drugiej strony zainteresowanie firm  jest naprawdę ogromne. Łukasz Pupek, partner w firmie doradczej SAS Advisors
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Energetyka to główny obszar w ramach programu, z którego po pieniądze mogą sięgnąć przedsiębiorcy. Będą to środki trudne do wydania, choć z drugiej strony zainteresowanie firm jest naprawdę ogromne. Łukasz Pupek, partner w firmie doradczej SAS Advisors

Inwestycje finansowane z programu „Infrastruktura i środowisko 2014–2020" mają dać impuls gospodarce. Artur osiecki

O znaczeniu programu operacyjnego „Infrastruktura i środowisko 2014–2020" dla rozwoju kraju dyskutowali uczestnicy debaty zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą". Jak przypomniał Witold Słowik, wiceminister rozwoju, „Infrastruktura i środowisko 2014–2020" to największy program operacyjny realizowany w bieżącej perspektywie w całej Unii Europejskiej.

– Z 82,5 mld euro, które przyznano Polsce z polityki spójności na lata 2014–2020, aż 27,4 mld euro trafi do nas poprzez ten program. Dodając do tego wkład krajowy, jego budżet wynosi aż 32 mld euro. To gigantyczne pieniądze, które spożytkujemy w sześciu obszarach. Są nimi: gospodarka niskoemisyjna, ochrona środowiska i adaptacja do zmian klimatu, transport, bezpieczeństwo energetyczne, dziedzictwo kulturowe i infrastruktura ochrony zdrowia – wskazał Słowik. Największe znaczenie ma ponownie transport, na który wraz z udziałem krajowym trafi 23,3 mld euro. To głównie pieniądze na rozwój transportu drogowego i kolejowego.

Kolej priorytetem

– W okresie 2007–2013 zdecydowanie więcej pieniędzy wykorzystaliśmy na drogi. Teraz większą pomoc otrzyma kolej, gdyż zmieniły się priorytety, a program musi odpowiadać politykom unijnym, w szczególności polityce klimatycznej i ograniczenia emisji. Stąd prymat rozwoju transportu kolejowego i pula 5 mld euro na inwestycje kolejowe. I to tylko w tym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10584

Wydanie: 10584

Spis treści
Zamów abonament