Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Olimpijska marka z Wieliczki

30 stycznia 2017 | Za rok igrzyska | Olgierd Kwiatkowski
Polskie wioślarki na podium w Rio. Od lewej: Maria Springwald, Joanna Leszczyńska, Agnieszka Kobus i Monika Ciaciuch.
źródło: AFP
Polskie wioślarki na podium w Rio. Od lewej: Maria Springwald, Joanna Leszczyńska, Agnieszka Kobus i Monika Ciaciuch.
Pokaz olimpijskiej kolekcji Rio 2016.
autor zdjęcia: Piotr Nowak
źródło: Rzeczpospolita
Pokaz olimpijskiej kolekcji Rio 2016.

Firma 4F ubiera polskich olimpijczyków od igrzysk w Vancouver. W ubiegłym roku z jej oferty skorzystały także reprezentacje Serbii i Łotwy.

W 2008 roku wydawało się, że kariera Adama Małysza dobiega końca. Miał już 31 lat, odnosił coraz mniej zwycięstw, widoczny był spadek formy. Mimo to trwała małyszomania, skoki w telewizji nadal biły rekordy oglądalności, a skoczek z Wisły należał do najbardziej cenionych i popularnych polskich sportowców, o których wciąż zabiegali reklamodawcy.

Niespodziewanie Małysz związał się z mało znaną wówczas firmą OTCF, do której należała marka 4F Performance. To był strzał w dziesiątkę dla obu stron. Zawodnik nabrał pewności siebie, dodatkowej motywacji, wiedział, że są jeszcze ludzie, którzy na niego liczą. Dwa lata później skoczek zdobył dwa srebrne medale olimpijskie w Vancouver, rok później w Oslo sięgnął po brąz na mistrzostwach świata, wygrał zawody Pucharu Świata w Zakopanem. Te sukcesy Małysz odnosił, skacząc z logo 4F na strojach. Polacy dowiedzieli się o małej jeszcze, ale prężnie działającej firmie z Wieliczki.

Pomysł i przebojowość

Prezes spółki OTCF Igor Klaja, wspominając tamte lata, mówi, że działał w otoczeniu ogromnej konkurencji. Firmy o podobnym profilu działalności padały jedna za drugą. Liczyły się pomysł i przebojowość. Z 4F Klaja chciał trafić na rynek przez sport zawodowy. To była jego wizja.

– Okazja nadarzyła się dzięki kontraktowi na odzież wierzchnią z Polskim Związkiem Narciarskim w 2006 roku....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10662

Wydanie: 10662

Spis treści
Zamów abonament