Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dmochowska: List do pracownika nie musi być służbowy

27 lutego 2017 | Prawo

Przesyłka kierowana do miejsca pracy z założenia nie może być służbowa. Jeśli cokolwiek wskazuje, że nie jest to korespondencja służbowa, ale prywatna, pracodawca powinien odstąpić od jej otwierania i skierować ją do adresata – mówiła w piątkowym programie #RZECZoPRAWIE Monika Dmochowska – radca prawny z kancelarii Raczkowski Paruch.

Dobrym pomysłem jest wprowadzenie zasad, by sędziowie, pracownicy oraz urzędnicy prosili nadawcę o oznaczenie przesyłki. Jeśli przesyłka jest adresowana do konkretnej osoby, nie można jej otwierać. Należy zastosować zasadę adekwatności celu, jakim jest usprawnienie prac np. w kancelarii sądu, czy w prywatnej firmie do dobra chronionego, jakim jest tajemnica korespondencji.  —j.k.

Wydanie: 10686

Wydanie: 10686

Spis treści
Zamów abonament