Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wydatki na budowanie wizerunku mogą być kosztem podatkowym

22 marca 2017 | Ekspert księgowego | Dominika Kucharczyk

Fiskus zgadza się, aby firmy, które angażują się w programy społecznej odpowiedzialności biznesu, odliczały wydatki na CSR, nawet jeśli w niektórych przypadkach trudno wskazać ich bezpośredni związek z przychodem.

Wraz z zakończeniem roku kalendarzowego podatnicy zmagają się prawidłowym zakwalifikowaniem poniesionych wydatków jako kosztów uzyskania przychodów. Wątpliwości te dotyczą w szczególności nakładów na budowanie wizerunku, w tym wydatków na tzw. działalność CSR (czyli biznesu odpowiedzialnego społecznie). Prawidłowe ujęcie i udokumentowanie takich wydatków często może przesądzić o uznaniu ich za koszt podatkowy.

Co do zasady, wydatki poniesione na reklamę są kosztem podatkowym, jeśli reklama jest związana z prowadzoną działalnością i służy uzyskaniu przychodów. W praktyce ukształtowało się też podejście, że wydatek powinien być racjonalny i właściwie udokumentowany.

Inaczej niż wydatki na reklamę, koszty reprezentacji nie mogą być kosztem uzyskania przychodów. Zgodnie z ustawą o CIT, do kosztów uzyskania przychodu nie zalicza się kosztów reprezentacji, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10706

Wydanie: 10706

Spis treści
Zamów abonament