Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wyłączenie organu różni się od wyłączenia pracownika

04 kwietnia 2017 | Administracja

W orzecznictwie podkreśla się, że osoba, która pełni funkcję organu (np. wójt), podlega wyłączeniu na innych zasadach niż zwykły pracownik. Przepisy dotyczące wyłączenia pracownika stosuje się tylko wtedy, gdy osoba pełniąca funkcję organu sama jest stroną danego postępowania.

- Osoba ubiegająca się o zezwolenie na detaliczną sprzedaż napojów alkoholowych jest zdania, że wójt, którego zna na gruncie prywatnym, jest do niej uprzedzony. Czy może uzyskać wyłączenie wójta od załatwienia tej sprawy, powołując się na swoje wątpliwości co do jego bezstronności?

Nie. Powody wyłączenia pracownika organu administracji publicznej od udziału w postępowaniu określono w art. 24 kodeksu postępowania administracyjnego (dalej k.p.a.). Dotyczy to m.in. sytuacji, gdy pracownik organu jest stroną postępowania. Natomiast przesłanki wyłączenia organu administracji publicznej (np. wójta) od załatwienia sprawy reguluje art. 25 k.p.a. Zgodnie z tym przepisem organ podlega wyłączeniu od załatwienia sprawy dotyczącej interesów majątkowych:...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10717

Wydanie: 10717

Spis treści
Zamów abonament