Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gry wideo ratują rynek PC

04 kwietnia 2017 | Rzeczpospolita Cyfrowa
materiały prasowe
źródło: materiały prasowe
materiały prasowe

Krzysztof Jonak | Gaming przestał być niszą. Na komputery wydajemy coraz więcej – podkreśla szef Intela w Polsce.

Rz: Jak wygląda dziś rynek gamingu w Polsce i na świecie?

Krzysztof Jonak: Niewątpliwie jest on bardzo dynamiczny i perspektywiczny. Aby zdać sobie sprawę, o czym mówimy, wystarczy spojrzeć na liczby. Na świecie jest obecnie ok. 1,3 mld graczy tzw. pecetowych, czyli takich, którzy grają na komputerach. Ogólnie jednak liczba osób, które preferują taką formę rozrywki na różnych platformach, sięga już 2,2 mld ludzi. W tej grupie są zarówno gracze, którzy na rozrywkę poświęcają dużo czasu, jak i ci okazjonalni, którzy grają raz na jakiś czas na telefonie. W Polsce natomiast liczba graczy sięga 13 mln. Liczba ta rośnie z rok na rok.

Mówimy zatem o ogromnym rynku.

To już dawno przestała być nisza, to potężny rynek – zarówno pod względem gier komputerowych, jak i hardware'u. Wartość samego rynku gier na świecie w 2016 r. sięgała prawie 100 mld dol.

A ile wart jest rynek urządzeń do gier?

Rynek gier łatwo jest policzyć. Trudno znaleźć...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10717

Wydanie: 10717

Spis treści
Zamów abonament