Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Znane logo na szyldzie nie jest konieczne

04 stycznia 2018 | Prawo

Niektóre warsztaty samochodowe zamieszczają symbole znanych koncernów, aby przyciągnąć klientów. Może to naruszać prawa własności przemysłowej.

Co do zasady podmiot, na rzecz którego zarejestrowany jest znak towarowy, jest wyłącznie uprawniony do jego stosowania. Jednak zarówno regulacje krajowe (art. 156 prawa własności przemysłowej), jak i unijne (art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2017/1001) przewidują pewne wyjątki. Pozwalają one bowiem osobom trzecim używać takich znaków, ale tylko gdy jest to niezbędne dla wskazania przeznaczenia towarów, w szczególności takich jak akcesoria czy części zapasowe. Ponadto używanie znaku w ramach tego wyjątku musi być zgodne z uczciwymi praktykami w przemyśle i handlu. Jednak na rynku części motoryzacyjnych jest mnóstwo produktów, oznaczanych logo koncernów samochodowych, nawet gdy od nich nie pochodzą, a są jedynie zamiennikami. Znaki towarowe znanych producentów wykorzystują...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10943

Wydanie: 10943

Spis treści
Zamów abonament