Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kolej chce gonić samochody

02 lipca 2018 | Ekonomia
Podpisanie umowy o przystąpieniu Przewozów Regionalnych do Klastra Luxtorpeda 2.0,  od lewej: Krzysztof Zgorzelski, prezes zarządu Przewozy Regionalne sp. z o.o., Adam Musiał  – członek Rady Klastra „Luxtorpeda 2.0”, Mateusz Izydorek vel Zydorek, koordynator klastra.
źródło: Rzeczpospolita
Podpisanie umowy o przystąpieniu Przewozów Regionalnych do Klastra Luxtorpeda 2.0, od lewej: Krzysztof Zgorzelski, prezes zarządu Przewozy Regionalne sp. z o.o., Adam Musiał – członek Rady Klastra „Luxtorpeda 2.0”, Mateusz Izydorek vel Zydorek, koordynator klastra.

logistyka | Kolej wymaga nie tylko dużych inwestycji, ale i większej uwagi decydentów tworzących nowoczesny transport. MATERIAŁ POWSTAŁ PRZY WSPÓŁPRACY Z PRZEWOZAMI REGIONALNYMI SP. Z O.O.

– Po 1989 roku kolej nie poszła za pasażerem i towarem, ale zajęła pasywną postawę – mówił Krzysztof Zgorzelski, prezes Przewozów Regionalnych Sp. z o.o. podczas Forum Wizja Rozwoju, które odbywało się w Gdyni. Jego zdaniem brak przemyślanych inwestycji stał się przyczyną degradacji kolei.

Podczas sesji poświęconej TSL (transport, spedycja, logistyka) uczestnicy panelu dyskutowali o dominacji transportu drogowego nad kolejowym – zarówno jeżeli chodzi o ruch pasażerski, jak i towarowy.

W ciągu ostatnich trzech dekad zbudowano 46 km nowych linii kolejowych. Autostrad i dróg powstało trochę więcej – mówił ironicznie Krzysztof Zgorzelski. – To pokazuje, że swoboda przemieszczania się jest związana z drogami kołowymi, a nie koleją. Kolej zajęła pasywną postawę, bo budując te 46 km linii zlikwidowano jednocześnie ponad 6500 km wcześniej działających w ruchu pasażerskim i towarowym torów. To przyczyna dominacji transportu drogowego – mówił.

Zgorzelski wskazał na błędne zarządzanie infrastrukturą kolejową. Obecnie zarządzają nią Polskie Linie Kolejowe.

– Tutaj mamy trochę grzechów zarządcy, który za podstawowy cel powinien obrać zarządzanie infrastrukturą dla zapewnienia płynnego transportu – stwierdził Zgorzelski.

Tymczasem na odcinku linii nr 7 Warszawa–Lublin całkowicie wstrzymano ruch pociągów w obu kierunkach....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11091

Wydanie: 11091

Spis treści
Zamów abonament