Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pokolenie Y trudno zmotywować

06 grudnia 2018 | Kadry i Płace | Monika Trzaskowska

Zmiany w sposobie zarządzania zasobami ludzkimi w dużej mierze zostały zdeterminowane przez zmianę pokoleniową, która przyniosła często niezrozumiałe oczekiwania, a także wyzwania dla działów HR. Wiele firm nie było i nadal nie jest na to gotowych.

Zmiana dotychczasowych sposobów myślenia o motywowaniu pracowników nie zawsze nadąża za zmianą oczekiwań nowych pokoleń. Na liście czynników wpływających na satysfakcję 
z pracy wciąż najwyżej oceniane są wynagrodzenie i benefity pozapłacowe. Ta ocena nie idzie jednak w parze ze wzrostem zaangażowania, a wymienione czynniki stanowią swego rodzaju pakiet startowy, który ma zapewnić odpowiedni komfort życia oraz poczucie stabilności i bezpieczeństwa. Dlatego wyzwaniem obecnych pracodawców jest odnalezienie takich bodźców, które wpłyną na zwiększenie poziomu motywacji wśród pracowników.

Cecha pokolenia Y, która najczęściej przejawia się w tekstach naukowych, to lojalność, a w zasadzie jej brak. Firmy podejmują działania, które mają wzmocnić obszary oceniane jako najmniej rozwinięte wśród młodych pokoleń. Niestety nie jest to najlepszy sposób na wykorzystanie potencjału, jaki niesie ze sobą nowe pokolenie. Lepiej skupić się na poznaniu ich wartości, oczekiwań i wykorzystać dobrodziejstwo ich odmienności.

—Monika Trzaskowska - 
Specjalista ds. HR i Trener Wewnętrzny w Bobby Burger

Wydanie: 11224

Wydanie: 11224

Spis treści

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Reklama

Wyślij SMS o treści

RP.ARCHIWUM na 7936

i wykup dostęp do pełnego Archiwum
na 120 minut (koszt: 9zł + VAT)

lub

Zamów abonament