Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polski paradoks w ubrankach dla dzieci

16 stycznia 2019 | Ekonomia | Urszula Zielińska

Krajowe firmy odzieżowe 
i obuwnicze nie mogą liczyć 
na dynamiczny rozwój w kraju. Coraz częściej decydują się 
na przejęcia, także za granicą. Nawet wtedy, gdy ich segment radzi sobie lepiej niż rynek.

 

W ubiegłym roku gros krajowych firm odzieżowych i obuwniczych ogłosiło transakcje fuzji i przejęć (M&A), dzięki którym albo zwiększą obroty w kraju, albo urosną za granicą. Takie działania wymusza nasycenie rynku, panująca na nim konkurencja i regulacje, takie jak rozszerzający swój zakres zakaz handlu w niedzielę. Z danych firmy analitycznej PMR wynika przy tym, że problemy te w mniejszym stopniu dotykają producentów odzieży i obuwia dla dzieci.

Według tych danych w 2018 r. Polacy przeznaczyli na dziecięcą odzież prawie 4 mld zł, czyli o ponad 6 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku wzrost ma być wolniejszy: wynieść może...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11256

Wydanie: 11256

Spis treści
Zamów abonament