Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Konkurencja to tworzenie wartości

16 maja 2019 | Ekonomia | Marcin Piasecki
autor zdjęcia: Tomasz Jodłowski
źródło: Fotorzepa

Polska nie jest już tylko montownią Europy. Wspólnie tworzy markę Made in Poland – uważa Jacek Siwiński, prezes Velux Polska.

 

Czy konkurencja buduje wartość gospodarki?

Konkurencja i konkurencyjność to jeden z moich ulubionych tematów, bo ma pozytywny wydźwięk. Mowa tu o rozwoju, innowacji, o inicjatywach, w których dąży się do samodoskonalenia w biznesie w zakresie wyznaczonych wartości. Konkurencja to nie tylko ważny temat dla biznesu, ale też istotny z punktu widzenia całej gospodarki. Dużo się mówi w debacie publicznej o tym, jak możemy budować konkurencyjność naszej gospodarki, jak w ten sposób zapewnić sobie długofalowy rozwój i uniknąć pułapki średniego rozwoju. Rząd przygotował w tym zakresie strategię na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, a biznes musi mieć swoje strategie, jak być konkurencyjnym.

Zatem jak?

Konkurencja tworzy wartość, ale tylko pod pewnymi warunkami. Często spotykam się z fundamentalnym błędem myślenia o konkurencyjności jako o konkurencji z rynkowymi rywalami.

Tymczasem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11356

Wydanie: 11356

Spis treści
Zamów abonament