Konkurencja to tworzenie wartości
Polska nie jest już tylko montownią Europy. Wspólnie tworzy markę Made in Poland – uważa Jacek Siwiński, prezes Velux Polska.
Czy konkurencja buduje wartość gospodarki?
Konkurencja i konkurencyjność to jeden z moich ulubionych tematów, bo ma pozytywny wydźwięk. Mowa tu o rozwoju, innowacji, o inicjatywach, w których dąży się do samodoskonalenia w biznesie w zakresie wyznaczonych wartości. Konkurencja to nie tylko ważny temat dla biznesu, ale też istotny z punktu widzenia całej gospodarki. Dużo się mówi w debacie publicznej o tym, jak możemy budować konkurencyjność naszej gospodarki, jak w ten sposób zapewnić sobie długofalowy rozwój i uniknąć pułapki średniego rozwoju. Rząd przygotował w tym zakresie strategię na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, a biznes musi mieć swoje strategie, jak być konkurencyjnym.
Zatem jak?
Konkurencja tworzy wartość, ale tylko pod pewnymi warunkami. Często spotykam się z fundamentalnym błędem myślenia o konkurencyjności jako o konkurencji z rynkowymi rywalami.
Tymczasem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta