Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Siła komiksów i telewizji

02 grudnia 1998 | Kraj | AB

MEDIA

Prasa dziecięca

Siła komiksów i telewizji

ANITA BłASZCZAK

Według badań rynku, około 40 procent gospodarstw domowychkupuje dziecięcą prasę, a o najmłodszych czytelników walczy co najmniej kilkadziesiąt tytułów. Wszystko jednak wskazuje na to, że prasę dla dzieci zdominuje potentat rynku dziecięcych książek, wydawnictwo Egmont Polska, którego czasopisma wielkością nakładów biją na głowę konkurentów.

Trudno zliczyć wszystkie tytuły na rynku dziecięcej prasy, która zarówno szatą graficzną a często też tematyką (wywiady z gwiazdami, porady a nawet horoskopy) upodabnia się niekiedy do magazynów dla dorosłych.

-- Oferta prasowa dla dzieci i młodzieży rozwinęła się do ogromnych rozmiarów -- ocenia dr Jerzy Szocki z krakowskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej, zwracając uwagę na luksusową szatę graficzną pism. Według danych badającej rynek prasowy agencji SMG/ KRC Poland, pisma dla dzieci kupuje ok. 40 proc. gospodarstw domowych.

Jednak w przeciwieństwie do rynku pism kobiecych i młodzieżowych, czytelnictwa dziecięcej prasy nikt nie bada, a jej nakłady nie są zazwyczaj kontrolowane. Nie wiadomo więc, ile jest wart ten rynek, ani jakie udziały mają w nim poszczególne pisma. Zdaniem szefa agencji badań marketingowych ARC, A dama Kochana, rynek pism dla...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1559

Spis treści
Zamów abonament