Siła komiksów i telewizji
MEDIA
Prasa dziecięca
Siła komiksów i telewizji
ANITA BłASZCZAK
Według badań rynku, około 40 procent gospodarstw domowychkupuje dziecięcą prasę, a o najmłodszych czytelników walczy co najmniej kilkadziesiąt tytułów. Wszystko jednak wskazuje na to, że prasę dla dzieci zdominuje potentat rynku dziecięcych książek, wydawnictwo Egmont Polska, którego czasopisma wielkością nakładów biją na głowę konkurentów.
Trudno zliczyć wszystkie tytuły na rynku dziecięcej prasy, która zarówno szatą graficzną a często też tematyką (wywiady z gwiazdami, porady a nawet horoskopy) upodabnia się niekiedy do magazynów dla dorosłych.
-- Oferta prasowa dla dzieci i młodzieży rozwinęła się do ogromnych rozmiarów -- ocenia dr Jerzy Szocki z krakowskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej, zwracając uwagę na luksusową szatę graficzną pism. Według danych badającej rynek prasowy agencji SMG/ KRC Poland, pisma dla dzieci kupuje ok. 40 proc. gospodarstw domowych.
Jednak w przeciwieństwie do rynku pism kobiecych i młodzieżowych, czytelnictwa dziecięcej prasy nikt nie bada, a jej nakłady nie są zazwyczaj kontrolowane. Nie wiadomo więc, ile jest wart ten rynek, ani jakie udziały mają w nim poszczególne pisma. Zdaniem szefa agencji badań marketingowych ARC, A dama Kochana, rynek pism dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta