Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pożeracze czasu i kwiat paproci

24 kwietnia 1999 | Publicystyka, Opinie | BM

Reklama i media

Pożeracze czasu i kwiat paproci

BEATA MODRZEJEWSKA

Branża reklamowa w imponującym stylu storpedowała nowelizację ustawy o radiofonii i telewizji. Pomogła jej telewizja. Chodziło o zapisy ograniczające reklamę skierowaną do dzieci. Ten sojusz nie był przypadkowy. Gdyby ustawa weszła w życie, telewizja straciłaby 10 procent rynku reklamowego.

Odkąd w Polsce powojennej pojawiła się reklama, najwięcej z niej zysków czerpie telewizja. Tak też było w 1998 r. i będzie tak w bieżącym. W ubiegłym roku najwięcej na reklamę w telewizji wydał Procter&Gamble, drugi był jego konkurent Unilever. Telewizją, która nadaje najwięcej reklam, jest Polsat. Gdyby wszystkie nadane przez nią w 1998 r. reklamy w yemitować jedna po drugiej, zajęłyby pełne 27 dni. I pomyśleć, że podczas przesłuchań poprzedzających przyznanie koncesji reprezentanci Polsatu deklarowali, iż "nieobcy jest im system brytyjski, w którym zarówno stacje publiczne, jak i prywatne mają do spełnienia misję publiczną".

Cień telewizji

Zaciętą rywalizację o koncesje telewizyjne wyjaśnia obserwacja rynku reklamowego -- dzięki niemu nadawanie programu staje się naprawdę dochodowym interesem. Żeby zdobyć reklamy, trzeba udowodnić, że ma się telewidzów, którzy je obejrzą -- to z kolei rozświetla tajemnicę wazeliniarstwa...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1680

Spis treści

Ekonomia

Akcje: IBM uskrzydlił Wall Street
Bankomatowe zakupy
Chętni na inwestora strategicznego
Citibank odpadł
Czy firmy zarządzające zarabiają w teorii
Do redakcji
Dzień spółek ubezpieczeniowych
Finanse na świecie
Finanse w kraju
Finanse: wykup przed terminem
Firma albo żona
Firmy na parkiecie
Gdy małe staje się wielkie
Giełda: najwyższa wartość WIG od początku roku
Giełdy towarowe
Gospodarka w kraju
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Informacje
Karta z mikroprocesorem do sklepu
Kasa na sprzedaż
Komentarze giełdowe
Korporacje, przedsiębiorstwa
Mogą ucierpieć jedynie małe firmy
Nie pozostaniemy w tyle
Nokia dystansuje Ericssona
Obligacje: inwestorzy poszli na giełdę
Oferta AT&Tna Media One
Olsztyńska Giełda Zbożowa
Pierwsze szacunki strat
Pięćsetka "Gazety Bankowej"
Pod znakami Stoczni Szczecińskiej
Podwójny podatek od cichych rezerw
Podział na pięć grup
Powinien być otwarty
Region dla strategii
Rosną obroty na drugim parkiecie
Rozwój zależy od sytuacji międzynarodowej
Sprostowanie
Spółki w Holandii
Spłata przed terminem
Surowce: ropa coraz droższa
Szansę daje prywatyzacja
Słowacja i Litwa wkrótce rozpoczną negocjacje
Towary: rośnie sprzedaż zboża
W poszukiwaniu miejsc pracy
Waluty: fatalne prognozy dla euro
Waryński do Bułgarii
Większość chce kupować
Wojna indyka z przepiórką
Wracają auta zza Buga
Za granicą
Złoty: spekulacja żywi się plotkami
Zamów abonament