Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Limit na reprezentację i reklamę niepubliczną

17 lipca 1999 | Prawo | IL

SňDOWA WYKŁADNIA

Od przychodu nie zwolnionego

Limit na reprezentację i reklamę niepubliczną

Podstawą obliczenia wysokości kosztów reprezentacji i reklamy prowadzonej w sposób niepubliczny (0, 25 proc. przychodu) jest tylko ta część przychodu, która podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych (art. 7 ust. 3 pkt 1 i 3 w związku z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych; dalej: updp) . Taką tezę o ogólniejszym znaczeniu sformułował Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 7 grudnia 1998 r. (sygn. SA/ Ka 531/ 97) w sprawie wszczętej wskutek skargi konsorcjum -- spółki z o. o. na decyzję określającą podatek dochodowy za 1994 r.

Przypomnijmy, w myśl powołanego przez NSA art. 16 ust. 1 pkt 28 updp nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy przekraczających 0, 25 proc. przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Słowem, przy reklamie prowadzonej w sposób niepubliczny obowiązuje limit zaliczania w koszty 0, 25 proc. przychodu.

Konsorcjum prowadziło działalność polegającą na organizowaniu i administrowaniu systemem ratalnej sprzedaży samochodów (system argentyński) . Organizowano grupy chętnych nie posiadających wystarczającej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1751

Spis treści
Zamów abonament