Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Korporacje Przedsiębiorstwa

06 sierpnia 1999 | Ekonomia | PR

KORPORACJE PRZEDSIĘBIORSTWA

GM W JAPONII. Koncern General Motors pragnie zwiększyć sprzedaż swych pojazdów w Japonii i dlatego zamierza podjąć w tym kraju produkcję - jako pierwsza duża firma samochodowa. - Produkcja jest jedną z możliwości, jaką badamy przy wejściu na rynek japoński - oświadczył rzecznik GM w Tokio Henry Wong potwierdzając informację z Nowego Jorku dziennika "Nihon Keizai Shimbun". Rynek japoński jako drugi na świecie jest bardzo ważny dla GM, a koncern nie może odnieść sukcesu w Azji bez powodzenia w Japonii. Celem koncernu jest zwiększenie jego obecności i udziału rynkowego w Japonii - dodał. Innymi rozwiązaniami jest dalszy eksport z Europy i Ameryki Płn., wykorzystanie istniejących sojuszy z Isuzu (ma 49 proc.) i Suzuki (ma 9,9 proc.) i wzmocnienie sieci dealerskiej GM. Teraz ma 320 punktów sprzedaży, Toyota ma ich 5700. Amerykanie rozważają partnerstwo z inną firmą samochodową, przejęcie istniejącego zakładu albo wybudowanie nowego. Koncern rozpocząłby produkcję najwcześniej za 5 lat, od samochodów sportowych. Aby przedsięwzięcie było rentowne, musiałby wytwarzać 100 tys. aut rocznie. W 1998 r. sprzedaż GM w Japonii...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1768

Spis treści

Moje Wakacje

Fotoreportaż

Zamów abonament