Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sprawdź, czy miś nie ma zeza

20 grudnia 1999 | Moje Prawo | HF

RĘKOJMIA

Tylko gdy towar okaże się bublem

Sprawdź, czy miś nie ma zeza

Nie traćmy głowy przy przedświątecznych zakupach. Prezentów, które nie przypadną do gustu najbliższym, nie da się wymienić. Pięciodniowy termin, w którym mogliśmy to kiedyś zrobić, nie obowiązuje już sprzedawców. Wymiany można żądać tylko, gdy towar ma wady. Wtedy - niezależnie od gwarancji - chroni nas rękojmia.

Nietrafiony prezent można zwrócić lub wymienić, jeśli sprzedawca na to się zgodzi. Od czterech lat właściciele sklepów nie muszą jednak tego robić, chyba że kupiona rzecz jest felerna. Wtedy mamy prawo żądać nie tylko naprawy lub wymiany. Wolno nam też domagać się obniżenia ceny albo odstąpić od umowy. Z rękojmi można skorzystać niezależnie od gwarancji. Wystarczy tylko uprzedzić sprzedawcę, co wybieramy, i zdecydować, jak ma załatwić reklamację.

Przy rękojmi wymienia się tylko rzeczy oznaczone gatunkowo (np. lodówki, pralki, sprzęt rtv, ubrania, buty, żywność), naprawia zaś - oznaczone indywidualnie (np. wykonane na zamówienie). Wymiana tych ostatnich jest niemożliwa.

Niższa cena lub zwrot pieniędzy

Z umowy nie wycofamy się od razu. Sprzedawca ma prawo przedtem naprawić lub wymienić zareklamowany towar....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1884

Spis treści
Zamów abonament