Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Moda na niepalenie

30 maja 2000 | Nauka i Technika | ZW
źródło: Nieznane

ZDROWIE

Młodzież i kobiety na celowniku przemysłu tytoniowego

Moda na niepalenie

FOT. (C) REUTERS

ZBIGNIEW WOJTASIŃSKI

Mimo zmasowanej reklamy papierosów na całym świecie zmniejsza się liczba osób uzależnionych od nikotyny. Od niedawna wśród nich jest też prof. Zbigniew Religa. Nadal jednak co roku nałóg ten zabija ponad 4 miliony ludzi. W Polsce w ciągu 10 lat przestało palić prawie 2 mln osób, ale wciąż zaciąga się papierosem prawie co druga osoba dorosła. Wzrasta liczba palaczy wśród młodzieży.

Wprowadzenie zakazu reklamy papierosów jest głównym przesłaniem Światowego Dnia bez Tytoniu, organizowanego w tym roku (31 maja) pod hasłem "Kultura masowa a tytoń". Od początku lat 90. reklama papierosów kierowana jest głównie do młodzieży i kobiet, a wydatki na nią firm tytoniowych wzrosły w naszym kraju aż dwudziestokrotnie. Przekroczyły sumę 100 mln dolarów. Według prof. Witolda Zatońskiego, prezesa Fundacji "Promocja Zdrowia", właśnie intensywna reklama w znacznym stopniu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2023

Spis treści
Zamów abonament