Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sztuka zarządzania

08 listopada 2000 | Moja Kariera | EB
źródło: Nieznane

Boston Consulting Group

Sztuka zarządzania

Wykorzystywanie anomalii

RYS. JULIAN BOHDANOWICZ

LAWRENCE E. SHULMAN

Przełożył Andrzej Ehrlich

Niekiedy najlepsze okazje ukrywają się pod czymś, co na pierwszy rzut oka nie ma sensu. Dziwaczne preferencje klientów lub zachowania pracowników mogą wypaczać wyniki działalności. Jak postępuje się z takimi anomaliami?

Najczęstszą reakcją jest ich ignorowanie. W typowym przypadku firmy starają się powstrzymać lub zdusić anomalie w obawie, że przyciągną uwagę do odchyleń od standardowego postępowania operacyjnego. Kiedy menedżerowie wyższych szczebli dowiadują się o anomaliach, zazwyczaj pomijają je jako przypadkowe, jednorazowe zdarzenia.

Jest to poważny błąd. Anomalie mogą ujawniać, czego klienci naprawdę oczekują i co w odpowiedzi na to Twoja organizacja może im dostarczyć. Zwracanie na nie uwagi daje możliwości rozbudowy Twojej firmy przez robienie na dużą skalę czegoś, co niektóre jej części już robią w niewielkiej skali.

Mądrzy menedżerowie wykorzystują anomalie. Zagłębiają się w nie i poszukują sposobów, jak je wyzyskać, zadając pytania: Co naprawdę się dzieje? Czego możemy się z tego nauczyć? Czy jest tam ukryta jakaś wiedza, która może przenieść naszą firmę na zupełnie nowy poziom?

Przypadkowa dostawa na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2159

Spis treści
Zamów abonament