Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Strategia a nowa ekonomika informacji

28 marca 2001 | Moja Kariera | PB
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Strategia a nowa ekonomika informacji

JULIAN BOHDANOWICZ

PHILIP B. EVANS

WICEPREZES BOSTON CONSULTING GROUP

ODDZIAŁ W BOSTONIE

THOMAS S. WURSTER

WICEPREZES BOSTON CONSULTING GROUP

ODDZIAŁ W LOS ANGELES

PRZEŁOŻYŁ ANDRZEJ EHRLICH

Niemal wszyscy menedżerowie byli świadkami ogromnego wpływu rewolucji informacyjnej na działalność operacyjną ich firm. Obecnie zaczyna ona wywierać równie duży wpływ na strategię. Przekształceniu ulegają struktury całych sektorów, co zmusza menedżerów wysokiego szczebla do ponownego przemyślenia strategicznych podstaw ich przedsiębiorstw.

Katalizatorem tego zjawiska jest szybki rozwój Internetu i rozpowszechnianie się podobnych sieci elektronicznych wewnątrz i na zewnątrz firm. Otwarte standardy i wynikające z nich niemal uniwersalne możliwości łączenia się obniżają koszty i zmieniają dynamikę procesów przekazywania informacji, dzielenia się nią i korzystania z niej.

Żadna firma nie będzie odporna na te zmiany. Kluczowe elementy działalności niemal każdego przedsiębiorstwa - stosunki z dostawcami i dystrybutorami, tożsamość marki, koordynacja procesów, lojalność klientów, koszty zmiany - zależą od rozmaitych rodzajów informacji. W wielu sektorach, nie uważanych powszechnie za informacyjne,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2276

Spis treści
Zamów abonament