Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Razem, ale osobno

27 października 2001 | Ekonomia | AM MP
źródło: Nieznane

Promocja Czy należy połączyć instytucje reklamujące Polskę za granicą

Razem, ale osobno

ANDRZEJ MICHALSKI, MARIUSZ PRZYBYLSKI

Promocją Polski za granicą zajmuje się kilka instytucji. Czy należałoby je połączyć, aby zwiększyć w ten sposób skuteczność ich działania? Jacek Piechota, minister gospodarki, powiedział "Rz", że sprawa ta warta jest przemyślenia. Sami zainteresowani jednak uważają inaczej. Jest wiele rodzajów promocji, którą trzeba kierować do zupełnie różnych odbiorców - mówią. Korzyści z połączenia byłyby pozorne.

Możliwość połączenia tych instytucji przed kilkoma dniami zapowiadał również wicepremier Marek Pol. Wstępnie wymieniał on Państwową Agencję Inwestycji Zagranicznych (PAIZ) oraz podmioty odpowiadające za promocję polskiego eksportu i turystyki.

- Ponieważ PAIZ jest spółką prawa handlowego, nie chciałbym się wypowiadać, co można zrobić z tą agencją. Ta kwestia jeszcze wymaga przemyślenia - mówił "Rz" minister Piechota.

Pozorne podobieństwa i korzyści

Resortowi gospodarki podlega Polska Organizacja Turystyczna (POT), zajmująca się promocją eksportu i turystyki.

- Łączenie działań promocyjnych różnych instytucji jest słuszne i celowe. Pozwala osiągać lepsze efekty przy relatywnie mniejszych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2455

Spis treści

Wojna z terroryzmem

Zamów abonament