Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rewolucjonista na własny rachunek

11 maja 2002 | Plus Minus | JC
źródło: Fotoarchiwum

ROZMOWA Z JANEM PESZKIEM

Rewolucjonista na własny rachunek

FOT. MICHAŁ SADOWSKI

Jan Peszek, aktor, w bazie danych ZASP figuruje jako "bez etatu". Związał się z grupą eksperymentalną Bogusława Schaeffera MW2. Jego najwybitniejsze

role to Gonzalo w "Trans-Atlantyku",

Wiolonczelista w "Kwartecie", Ludwik Strawiński w "Listopadzie", Jakub

w "Republice marzeń", Ojciec w "Braciach Karamazow", Henryk w "Ślubie" Jerzego Grzegorzewskiego, Helge w "Uroczystości" Grzegorza Jarzyny, występował także w "Scenariuszu dla nie istniejącego, lecz możliwego aktora instrumentalnego"

i "Scenariuszu dla trzech aktorów".

W filmie zagrał m.in. hrabiego Łohojskiego w "Pożegnaniu jesieni", w Teatrze TV m.in. Józia w "Ferdydurke" i Tomasza Manna w "Opowieściach Hollywoodu".

Rz: Środowisko teatralne broni formuły teatru zespołowego, pan tymczasem unika go jak ognia. Dlaczego?

Jan Peszek: Teatr instytucjonalny, ustabilizowany zawsze wywoływał mój wewnętrzny opór; był i jest mi obcy. Mówię to z całkowitym spokojem, jako aktor wędrujący, bo przecież po krakowskiej szkole, zanim spędziłem 10 lat w Starym Teatrze, kilka w Teatrze im....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2616

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament