Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Naród to też marka

07 czerwca 2002 | Ekonomia | EB
źródło: Nieznane

ROZMOWA NA GORĄCO

Wally Olins, specjalista w dziedzinie kreowania marek narodowych, prezes firmy doradczej

Naród to też marka

FOT. ANDRZEJ WIKTOR

Rz: Komu zareklamować Polskę? I dlaczego firmy zabiegają o kreowanie swojej marki?

WALLY OLINS: - Jeśli wybieramy firmę, w której robimy zakupy to zwykle zwracamy uwagę na cenę i jakość towarów i usług. Ale im bardziej społeczeństwo jest rozwinięte, tym więcej na rynku pojawia się identycznych produktów, które kosztują tyle samo, więc dokonujemy wyboru kierując się emocjami, choć nie tylko. O wyborze marki produktu decydują cztery czynniki: produkt sam w sobie, środowisko (dokonujemy zakupu dla prestiżu), komunikacja (w tym reklama) i osobowość marki. Dla specjalisty od kreowania wizerunku najważniejszy jest ten ostatni czynnik zachowania. To on sprawia, że tankujemy na tej stacji benzynowej, a nie innej, że wybieramy jeden z hoteli w mieście,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2638

Spis treści

Wojna z terroryzmem

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament