Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

I na rękach, i na roletach

22 sierpnia 2002 | Prawo | HF

Szwajcarski Rolex nie ma w Polsce wyłączności na tę markę, przynajmniej na razie

I na rękach, i na roletach

PROF. RYSZARD SKUBISZ

W praktyce powstaje problem, jak właściciel znaku ma udowodnić, że jego marka jest sławna (posiada renomę). Niektóre znaki towarowe stały się sławne, mimo że sygnowane nimi wyroby nie były sprzedawane u nas na większą skalę. W poprzednich latach, kiedy rynek dla towarów zagranicznych był ograniczony, takie marki jak np. Coca-Cola, Wrangler, były znane z peweksów lub Baltony, inne światowe sławne znaki pojawiły się w zagranicznych filmach oraz czasopismach, które trafiały także do nas.

W latach 90. Sąd Najwyższy liberalnie podchodził do oceny przesłanek uzyskania ochrony nazwy handlowej w Polsce przez zagranicznych przedsiębiorców. Odnosząc taką praktykę do znaków towarowych, należałoby również (uwzględniając ograniczone możliwości...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2703

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament