Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dola idola

01 kwietnia 2003 | Dobra firma | PW

OPŁATY W FIRMIE

Za puszczanie muzyki w sklepie czy barze też trzeba płacić

Dola idola

  • CO Z TYMI, KTÓRZY NIE CHCĄ PŁACIĆ?
  • CO SIĘ DZIEJE Z TYMI PIENIĘDZMI

Przedsiębiorcy powinni pamiętać, że włączenie telewizora w pubie czy umilanie klientom supermarketu zakupów płynącą z głośników muzyką to w praktyce zgoda na zawarcie umowy o wykorzystanie praw autorskich. Korzystanie z praw twórców, artystów i producentów wiąże się z koniecznością ponoszenia określonych opłat, pobieranych najczęściej przez kilka różnych podmiotów.

Czytelnicy DOBREJ FIRMY pytają często o opłaty za korzystanie z cudzych praw autorskich w miejscach publicznie dostępnych, np. sklepach, barach czy centrach handlowych. Chcą wiedzieć, kto i ile może zażądać od przedsiębiorcy za umilanie klientom zakupów płynącą z głośników muzyką czy za transmisję meczu w pubie.

Niestety, problem nie jest łatwy, głównie za sprawą wielości podmiotów, które będą sobie rościć prawa do wynagrodzenia za korzystanie z tego samego utworu, jak i różnorodności utworów, z których można publicznie korzystać.

Odtwarzanie cudzych utworów w miejscach ogólnie dostępnych jest rzecz jasna dozwolone, jednak pod warunkiem spełnienia ściśle określonych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2888

Spis treści
Zamów abonament