Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Z notatnika technicznego redaktora Przybylskiego, Ulubiony wóz? - Grzegorz Turnau, Konie mechaniczne - felieton Jerzego Iwaszkiewicza

24 czerwca 2003 | Moje Auto | AR
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

  • Z notatnika technicznego redaktora Przybylskiego
  • Ulubiony wóz? - Grzegorz Turnau
  • Konie mechaniczne - felieton Jerzego Iwaszkiewicza

Z notatnika technicznego redaktora Przybylskiego

Niedoważone

Doważanie kół pozwala na zlikwidowanie wibracji układu kierowniczego

(C) AUTOBALANS

W niektórych autach pojawiają się wibracje kierownicy przy prędkości od 100 do 130 km/h i powyżej 180 km/h. Zlikwidowanie tego zjawiska nie zawsze jest możliwe przez wyważenie kół.

Wyważanie kół wykonywane jest z dokładnością do 5 g. Oczywiście jest ono niezbędne i w Polsce powszechnie stosowaneâ jednak czynność wykonana na stacjonarnej wyważarce nie zapewnia kompletnego wyważenia mas wirujących.

Błoto

Jest kilka przyczyn tego stanu rzeczy. Koło jest montowane na piaście auta w nieco inny sposób niż na wyważarce - w trakcie montażu koło może nawet minimalnie zsunąć się z osi piasty. Wirujące wraz z kołem elementy, jak łożyskaâ tarcze hamulcowe i półosie, wykonywane są z pewną tolerancją i może się zdarzyćâ że niewyważenie tych wszystkich elementów będzie się sumowało. Każda z wymienionych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2956

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament