Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Vademecum Rzeczpospolitej - Orientacja na klienta; Wdrażanie a certyfikacja systemów jakości; Specjalista z gwarancją; Glejt na wiarygodność; Dotacje na uzyskanie certyfikatu; Wykaz jednostek doradczych wdrażających systemy jakości

22 września 2003 | Vademecum Rzeczpospolitej | ED
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

System jakości ISO * Filozofia zarządzania TQM - Total Quality Management

Orientacja na klienta Spis treści

Firma istnieje i rozwija się, jeśli sprzedaje swoje produkty czy usługi. Sprzedaje, jeżeli nie zawodzi klientów. Nie znaczy to, że jej produkty czy usługi są na najwyższym poziomie - to się wiąże z ceną, a nie każdego klienta stać na najwyższą jakość. Oznacza to natomiast, że oferuje się klientowi ściśle określony w ofercie wyrób lub usługę, wśród których nie ma lepszych i gorszych egzemplarzy. Ich zakup nie jest dla klienta loterią.

Doskonalące się urzędy

mgr inż. Wojciech Szwoch, prezes Polskiej Izby Handlu Zagranicznego - Certyfikacja

FOT. WOJCIECH JAKUBOWSKI/KFP

Do wdrażania systemów jakości nie zmusza urzędów administracji publicznej czy policji konkurencja rynkowa. Dla urzędu klientem jest interesant, który w różnych sytuacjach po prostu musi korzystać z jego usług.

Pojawiają się tu zatem motywy wyższego rzędu, dążenie do spełnienia oczekiwań społecznych co do zmiany misji urzędników. Urząd, który do niedawna był "władzą" na swoim terenie, powinien zacząć pełnić służebną rolę wobec interesantów. Zmiana "władzy publicznej" na "służbę publiczną" oznacza, że urzędnik powinien zacząć traktować petentów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3032

Spis treści

Vademecum Rzeczpospolitej

Vademecum Rzeczpospolitej - Odpowiedzialność producenta i importera; Nie suszyć kota; Starzejące się bezpieczeństwo; Bezpieczeństwo pod lupą; Od projektu do eksploatacji; Zdrowie pracownika w cenie; Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy;
Vademecum Rzeczpospolitej - Orientacja na klienta; Wdrażanie a certyfikacja systemów jakości; Specjalista z gwarancją; Glejt na wiarygodność; Dotacje na uzyskanie certyfikatu; Wykaz jednostek doradczych wdrażających systemy jakości
Vademecum Rzeczpospolitej: Jak znaleźć się na unijnym rynku (spis treści)
Vademecum Rzeczpospolitej: Jak znaleźć się na unijnym rynku - Certyfikacja dobrowolna; Znak zgodności z Polską Normą; Handel bez barier
Vademecum Rzeczpospolitej: Jak znaleźć się na unijnym rynku - Firma z systemem; HACCP - system zarządzania jakością; Małe i średnie firmy muszą przyspieszyć; Produkty tylko bezpieczne
Vademecum Rzeczpospolitej: Jak znaleźć się na unijnym rynku - Pytania i odpowiedzi
Vademecum Rzeczpospolitej: Jak znaleźć się na unijnym rynku - Targi usług certyfikacyjnych; Gdy przedsiębiorca działa w obszarze regulowanym; Moduły oceny zgodności; Deklaracja zgodności WE; Być gotowym na czas; Co chronią dyrektywy
Vademecum Rzeczpospolitej: Jak znaleźć się na unijnym rynku - Wykaz jednostek akredytowanych w Polskim Centrum Akredytacji
Vademecum Rzeczpospolitej: Jak znaleźć się na unijnym rynku - Wykaz laboratoriów badawczych akredytowanych w Polskim Centrum Akredytacji
Vademecum Rzeczpospolitej: Jak znaleźć się na unijnym rynku - Wyroby objęte dyrektywami nowego i globalnego podejścia
Zamów abonament