Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bez 'pierwszych skrzypiec'

28 października 2003 | Moje Auto | RP
źródło: Nieznane

Rozmowa z Peterem Ewerstrandem, dyrektorem projektu S40, o współpracy z Fordem i Mazdą

Bez "pierwszych skrzypiec"

FOT. ROBERT PRZYBYLSKI

Volvo S40, Ford C-Max i Mazda3 są pierwszymi modelami powstałymi w kooperacji trzech, należących do Ford Motor Corporation, marek. Jak doszło do tej współpracy?

PETER EWERSTRAND: W 1998 roku FoMoCo kupił Volvo i szybko zdecydowano, że następca Volvo S40 powstanie na płycie Forda Focusa, którego modernizację właśnie rozpoczęto przygotowywać. Poprzednio Volvo kooperowało z Mitsubishi i mieliśmy wspólne plany z tą marką. Jednak nowy właściciel miał inne pomysły.

Czyli cały dorobek prac z Mitsubishi poszedł na marne?

Nie. Przygotowaliśmy założenia techniczne samochodu, dotyczące np. wymagań sztywności...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3063

Spis treści
Zamów abonament