Co odliczyć, a co w koszty
18 sierpnia 2005 | Dobra firma | ak
AUTO W LEASINGU Co odliczyć, a co w koszty - 30 czerwca wziąłem w leasing samochód osobowy. Faktura z 30 czerwca opiewała na opłatę wstępną (20 proc. wartości auta). Zaksięgowałem ją następująco: podzieliłem kwotę netto na dwie części: 60 i 40 proc. 60 proc. kwoty netto wpisałem do książki przychodów i rozchodów w koszty, VAT od 60 proc. wartości zakwalifikowałem jako VAT naliczony do odliczenia. 40 proc. kwoty netto + VAT od tych 40 procent również wpisałem w koszty, a sam VAT do rubryki nr 58 w deklaracji VAT-7 "Kwota podatku...., która nie stanowi podatku naliczonego". Podobnie chcę postępować z następnymi fakturami, dopóki kwota VAT do odliczenia nie zrówna się z kwotą 6000 zł. Potem będę wszystko wpisywać brutto w koszty, wykazując VAT w rubryce 58. Czy robię to dobrze? Paliwo od...
Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta