Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Prywatny towarowy

24 listopada 2005 | Kolumna transportowa | RP
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Transport kolejowy Wolny dostęp do torów Prywatny towarowy Niezależni od PKP przewoźnicy od trzech lat skutecznie walczą o klienta, oferując przewozy towarów po kraju i poza nim. Nie boją się nawet otwarcia naszego rynku dla przewoźników zachodnich w 2007 roku Zaledwie 15 procent ładunków przewożonych jest żelaznymi drogami (c) ARCHIWUM

Europejskie przedsiębiorstwa kolejowe, mimo przypisywanego im przez polityków znaczenia strategicznego, okazały się niekonkurencyjne w stosunku do transportu drogowego - jego udział w europejskich przewozach ładunków nieustannie rośnie kosztem kolei. Zaledwie ok. 15 procent ładunków przewożonych jest żelaznymi drogami. Dla porównania: w USA, gdzie funkcjonuje wolny rynek i działa ok. 550 operatorów, kolej przewozi ponad 40 procent ładunków.

Kosztem największego

Liberalizacja przewozów kolejowych spowodowała pojawienie się 32 (tylu obsługuje PLK) przewoźników kolejowych spoza grupy PKP. Przewożą ok. 10 procent wszystkich towarów w transporcie kolejowym i ich wpływy rosną 60 procent rocznie. Przychody PCC Rail Szczakowa SA, która zaledwie kilka lat temu woziła głównie piasek i węgiel, były w 2004 roku dwukrotnie większe niż w 2001, a zyski potrojono. - Mimo że polski rynek przewozów kolejowych jest jednym z najbardziej zliberalizowanych w Europie, PKP Cargo należy do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3695

Spis treści

Ekonomia

Air France-KLM: zysk nadzwyczajny
Antygrypowe ćwiczenia
Aryton zwiększa sieć
Bierzemy Polskę pod uwagę
Bocznica dostępna dla każdego
Boje o rynek cukru
Chevron: gaz dla Japonii
Cynkowanie bardziej się opłaca
Czekanie na autopoprawkę
Dobre nastroje bankowców
Dobry debiut Praktikera
Donbas chce Walcowni Rur Jedność
Duma o Gazpromie
Dwa miliardy użytkowników
Germanos podwaja sprzedaż w Polsce
Gospodarka według PiS
Handel winem UE - USA
IESE w Polsce
Jelfa: prywatyzacyjne kontrowersje
Kapitał wraca z Ameryki do Europy
Kapsch: myto w Czechach
Kolejna zmiana w Portach Lotniczych
Komentarz giełdowy
Koniec strajku kolejarzy
Kontrowersyjne propozycje zmian
Korea otwiera rynek ryżu
Kredyty rosną wolniej niż depozyty
Lepszy rating BZ WBK
Miliardy dolarów na zdrowie
Mniejsze zyski Raiffeisena
Może być trzech nowych operatorów
Najwięcej klientów uciekło do Winterthuru
Nowe pomysły nowych ministrów
Nowy kontrakt Solarisa
Ochrona dorsza i śledzia
Odreagowanie po spadkach
Oferta Brukseli jest ostateczna
Oferty na ZCh Organika
Okazja dla mafii paliwowej
Olej wysokiego ryzyka
Oprocentowanie będzie spadać
Polski pawilon dla Toyoty
Porty w Unii pod ochroną
Prezes poróżnił się z rodziną
Prognozy mBanku
Protest przeciwko redukcji załogi
Rekord w komórkach
Rosną zapasy, tanieje ropa
Rynek docenił firmę
SPÓŁKI GIEŁDOWE
SkyEurope w Krakowie
Sobieski Dystrybucja zmienia nazwę
Spór o mięso: Unia pomoże Polsce
Słabszy miesiąc
Słupki irytujące konkurencję
TP SA czekają zmiany we władzach
Trzy powody spadku kursu akcji KGHM
USA: rosną fundusze powodziowe
W Polsce nie było skażonego mleka
Więcej bankructw
Więcej optymizmu
Większa flota Fischer Air Polska
Wydarzenia dnia
Wyjaśnienie
Z nową polisą do szpitala
Za mało map, niepełne dane
Zwiększą sprzedaż, ale nie cenę wyborowej
Śledztwa w sprawie polskich firm
Zamów abonament