Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Logistyczny zaścianek

17 stycznia 2006 | Ekonomia | RP
źródło: Nieznane

TSL Przepisy blokują rozwój branży Logistyczny zaścianek Polacy w walce o inwestycje w branży TSL przegrywają z Niemcami, Czechami, Austriakami i Holendrami. Ważne są bowiem nie tylko niskie koszty działalności, ale i przyjazne przepisy oraz dobra organizacja działań administracji, a tego w Polsce brak

W Hamburgu odprawia się już ponad połowę polskich ładunków kontenerowych. Tymczasem we właśnie rozbudowanym Bałtyckim Terminalu Kontenerowym BCT, głównym kontenerowym porcie polskim, celnicy pracują tylko na jedną zmianę, chociaż jest potrzeba pracy na dwie-trzy zmiany. Lista Sanepidu, obejmująca kontrolowane towary, jest znacznie dłuższa od list innych członków Unii. Żeby legalnie uniknąć uciążliwej kontroli tej instytucji, wystarczy odprawić towar w portach holenderskich lub niemieckich. - To jeszcze jeden powód, by importerzy nie korzystali z polskich portów - wskazuje Artur Jadeszko, dyrektor firmy Allcom Gdynia, specjalizującej się w sprowadzaniu produktów spożywczych.

VAT po dziesięciu dniach

Graniczny podatek VAT za towary sprowadzane spoza Unii należy zapłacić w Polsce po 10 dniach od momentu odprawy celnej, natomiast w UE po 45 dniach. Firmy wolą więc odprawiać towar w Niemczech, gdzie wcale niemały podatek mogą zapłacić po zakończeniu transakcji sprzedaży towaru, a nie już przy odprawie celnej. -...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3740

Spis treści

Ekonomia

Akcje debiutantów trafiły do portfeli funduszy
Alpha Bank na Bałkanach
BUDŻETOWE KŁOPOTY JAPONII
Belgia: zwrot za mazut
Bilans katastrof w 2005 r.
Brinks również w Łodzi
Bumar ratunkiem dla Warelu
Chętni na Berliner Bank
DLA KOGO PRACA W UNII
Dobre prognozy podbijają ceny
Dobry koniec roku Polmosu Lublin
Droższa benzyna i kredyty
Dwa tygodnie na porozumienie
Europejczycy kupili mniej aut
Eurotunnel z zyskiem
Grupa Metro w Pakistanie
Inwestorzy zachowują spokój
Komentarz giełdowy
Koniec wojny LOT i Portów Lotniczych
Lactalis przejmuje Galbani
Liczenie strat z powodu ptasiej grypy
Listonosz przyniesie więcej
Logistyczny zaścianek
Lufthansa do Chin
Lód w cenie mintaja
Mocny złoty
Młodzi bez pracy
Na fali L'Oreala
Nie tylko Toyota
Nie wiadomo, przed kim odpowiedzialny
Niejasne interesy polskiego rządu
OFE: mniejsza koncentracja
Orange ostrzega przed kłopotami
Ostatni rok przekazywania obligacji
Pieniądze podatników na kolej
Plus: rozwój usług trzeciej generacji
Po półtora roku trzeba zapłacić karę
Polmos Bielsko-Biała bez prezesa
Pomaga wzrost gospodarczy
Poselski koncert życzeń
Poznańskie targi coraz większe
Pracownicy Frito Lay obawiają się bojkotu
Prezes będzie z opóźnieniem
Produkcja komputerów nie wystarczy
Protesty dokerów
Rekordowa kara za monopol
Rekordowe wyniki Łukoilu
Ropa i metale coraz droższe
Rośnie eksport łososi
Ryanair rezygnuje z trasy Rzeszów-Frankfurt
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Sprzedaż walut przez resort finansów
Standard Chartered na celowniku
Sto ursusów do Iraku
Są dymisje, nie ma nominacji
TYMCZASOWA GAZOWA UGODA
Tanie i ciężkie
Taniej niż w prognozach
Ukraina: wyniki żniw
W Warszawie zapachniało rekordami
W. Brytania: finanse i ptasia grypa
WYŻSZA AKCYZA NA PAPIEROSY
Walka o Dofasco trwa
Wielki skok ceny BRE Banku
Większa Grupa Asseco
Wojna o kleje i wióry
Wydarzenia dnia
Władza dla prezesa czy dla zarządu
Zarobić na odzyskiwaniu długów
Zmowa cenowa w cemencie
Zmusić do płacenia
Znaki towarowe więcej warte niż majątek
Zamów abonament