Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sprowadzamy auto z zagranicy

02 marca 2006 | Dobra firma | AG AK
źródło: Nieznane

TEMAT TYGODNIA Sprowadzamy auto z zagranicy Przedsiębiorca sprowadzający samochód z zagranicy musi liczyć się z koniecznością uiszczenia różnych opłat oraz podatków, i to części z nich już na granicy. Bywa, że w sumie ich wysokość zbliża się do ceny samego pojazdu (c) PAWEŁ GAŁKA

Największą część owych opłat stanowi podatek akcyzowy. Przede wszystkim należy pamiętać, że akcyzą objęte są jedynie sprowadzane z zagranicy samochody osobowe. Ciężarowe temu obowiązkowi nie podlegają. Kolejna istotna informacja to ta, że chodzi zarówno o auta spoza UE, jak i o te pochodzące z państw Wspólnoty.

W przeciwieństwie do norm obowiązujących w UE, sprowadzając auto używane do Polski, trzeba również płacić akcyzę. Jest to sprzeczne z przepisami unijnymi i należy spodziewać się, że wcześniej czy później zostanie zlikwidowane. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie skierował już zresztą w tej sprawie pytanie do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Polsce pozostaje teraz albo zmienić przepisy bez czekania na stanowisko ETS, albo zwlekać z tym, choć prawdopodobieństwo, że odpowiedź będzie dla nas niekorzystna, jest ogromne.

Polskie przepisy naruszają art. 90 zdanie 1 traktatu, w myśl którego żadne państwo UE nie może nakładać podatku wyższego niż ten, jaki stosuje do towarów z innego państwa Unii. Zastrzeżenia budzi także § 7 rozporządzenia MF z kwietnia...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3778

Spis treści

Ekonomia

114 mld euro długu
Aktywa przekroczyły 90 mld zł
Bardzo ambitny Infor
Beiersdorf redukuje
Będzie przejmował konkurentów
Coraz większe straty w gospodarce
Cytat dnia
Degussa pozbywa się części produkcji
Delphi: straty bankruta
Dialog miał stratę
Dobrze wypadamy na tle Europy
Droższe buty w nowych sklepach
Euro zyskuje kosztem dolara
Fundusz dostosowania do globalizacji
GM zamknie fabrykę w Europie
Grzywna na połowy bez kontroli
IBM zerwał umowy z Betacomem
Insulina zwiększa dochody
Intel inwestuje w Izraelu
Inwestycja w polskich inżynierów
Jest podstawa wzrostu kursu
Komentarz giełdowy
Kurs PKN Orlen odrobił część strat
Lotos zarobił tyle, ile przewidywał
Minister upraszcza przepisy
Ochrona transportu w Unii
Opel dla Panoramy Firm
Paryż tłumaczy, co jest w dekrecie
Plany fuzji Gaz de France - Suez
Polska na szarym końcu listy
Polska nie potrafi zmniejszyć deficytu
Polska skarcona za deficyt
Polskie mięso i wędliny na Dalekim Wschodzie
Poprawa nastrojów na parkiecie
Powstaje silna firma internetowa
Procedura wobec Niemiec
Profesor prawa pokieruje Naftą Polską
Prywatyzacja Tarnowa
Przypomnimy im o Nicei
Rekordowe wyniki dzięki kredytom
Rośnie zatrudnienie
Sparaliżowany Urząd Komunikacji Elektronicznej
Spór o prezesa LOT
Spór o prezesa PLL LOT
Spółki giełdowe
Stopy w eurolandzie wzrosną
Szkodzi mocny złoty
Szukając ropy i pieniędzy
Słaby dolar podnosi notowania złota
Słoweńskie ceny w tolarach i euro
Tele2 wchodzi na rynek
Unia i USA znoszą sankcje
Vestas: nowe zamówienia
W Powertrain wciąż negocjują
Winterthur zbiera dokumenty
Więcej pieniędzy na nowe drogi
Wstępne wyniki banków za 2005 rok
Wydarzenia dnia
Wysoki zysk Polkomtelu
Zmiany w "Życiu Warszawy"
Zysk może w drugim kwartale
Świetne wyniki kosztem Kowalskiego
Zamów abonament