Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Do zamachów było daleko

01 września 2006 | Świat | WL
źródło: Nieznane

WIELKA BRYTANIA Do zamachów było daleko Władze wyolbrzymiły zagrożenie atakami na amerykańskie samoloty. Po zamachach z lipca 2005 roku wolą przesadzić, niż zlekceważyć zagrożenie Zdaniem części ekspertów ekstremiści nie wiedzą jeszcze jak, nie wzbudzając podejrzeń, stworzyć mieszankę wybuchową na pokładzie samolotu. Władze postanowiły jednak dmuchać na zimne i zakazały wnoszenia na pokład płynów (c) AFP/CARL DE SOUZA

- Zamachowcy zamierzali w najbliższym czasie zaatakować nawet dziesięć samolotów, przemycając w podręcznym bagażu substancje w płynie, z których na pokładzie mieli skonstruować bomby. Planowano morderstwo na niewyobrażalną skalę - tak brzmiały pierwsze komunikaty w sprawie udaremnionego ataku terrorystycznego, publikowane 10 sierpnia. Okazuje, że były one mocno na wyrost.

- Ekstremiści nie byli gotowi do ataku. Organizatorzy spisku zbierali dopiero ludzi. Nie mieli zarezerwowanych biletów lotniczych, a dwóch z uczestników spisku nie posiadało nawet paszportów - podał dziennik "The Times", powołując się na wysokich rangą przedstawicieli brytyjskich władz. Do tej pory nie udało się ustalić, ilu zamachowców miało wejść na pokład każdego z samolotów ani ile z nich planowali strącić. - Mówienie o dziesięciu maszynach to czyste spekulacje - przyznają władze, ale podkreślają, że lepiej przesadzić, niż zlekceważyć zagrożenie....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3930

Spis treści

Gorące rozmowy

Ekonomia

Akcje Unimy 2000 po 12 zł
Bank BGŻ: umowa z gminą
Bezrobocie w Niemczech i Francji
Budapeszt ma plan przyjęcia euro
Coraz bliżej nowego nadzoru
Coraz mniej firm sprzedaje za granicą
Cytat dnia
Czas na biopaliwa po słowacku
Dobre kontrakty podbiły kurs
Dobry kwartał Air France-KLM
Dom Development na GPW w 2006 r.
EBC O STOPACH, WZROŚCIE I INFLACJI
EURO W POLSCE NIE WCZEŚNIEJ NIŻ ZA 6 LAT
Emisja na pokaz
Etanolowa gorączka tuż przed rewolucją
Genworth Financial: rocznica i plany
Gospodarka Europy: kiepskie tempo
Inwestycja na długie lata
Inwestycje w sektorze paliwowo-energetycznym
Kaczyński proponuje rewolucję w Unii
Komentarz giełdowy
Komisja nie była aż taka sroga
Konsolidacje na rynku aluminium
Kurek dla Możejek zakręcony na dłużej
Lux Med zwiększa sprzedaż
Michelin inwestuje w nową oponę
Modernizacja systemu BPH
Nie użyją kilofa jako argumentu
Niemcy: prąd i łączność za drogie
Niepewne dotacje dla przedsiębiorców
Nowa nazwa Społem
Nowy ropociąg na południu
Nowy statek kosmiczny NASA
OPEC zadowolony z cen
Obietnice były, pieniędzy zabrakło
Operatorzy walczą, klient zyskuje
Oświadczenie
PGNiG: więcej na inwestycje
Pomoc według narodowych upodobań
Rekordowy kontrakt Embraera
Renault chce akcji AwtoWAZ
Rewolucja w wojskowej prasie
Sikorsky ląduje w Mielcu
Sprostowanie
Stary ze Steyra
Szef NBP ostrzega
Tajna broń Elektromontażu
Telenor w Serbii
Tropiciel wzorcowy
Trzymamy się ustalonego z góry planu działania
WIG20 poniżej 3000 punktów
WIG20 stracił 1,3 proc.
Warszawska giełda zmienia zasady ustalania cen papierów wartościowych
Winterthur zdobywa najwięcej klientów
Wydarzenia dnia
Zawinili ludzie, a nie spółka
Złoty zyskiwał
Śniadanie "Rzeczpospolitej"
Śnieżka w Rumunii
Światowe giełdy w cieniu strajku
Świetne wyniki, dobre prognozy
Zamów abonament